Specialisme

CONSULTANT ZORGREGISRATIE

Welke richting kies jij als interim financial in de zorg?
Maak impact

Consultant Zorgregistratie

Met duurzame verbeteringen op het gebied van software, processen en mensen die met Zorg & Financiële processen te maken hebben.

De zorgregistratie vervult bij zorginstellingen een steeds belangrijkere rol. Als consultant ga jij binnen deze complexe omgeving aan de slag om ervoor te zorgen dat zorgsystemen goed blijven functioneren. Van registratiecontrole tot declaratie en facturatie van geleverde zorg; de kwaliteit van de zorg hangt onherroepelijk samen met de organisatie achter de schermen. Juiste registratie, leidt tot een hoge kwaliteit declaraties en facturen en uiteindelijk een betrouwbare informatievoorziening waarop de zorgorganisatie kan sturen en besluiten kan nemen. Zorgaanbieders moeten geleverde zorg registreren.

Hierbij kun je denken aan:

- Dossier opbouw inhoudelijk (welke zorg wordt ingezet, waarom en in welke hoeveelheid);
- Borging van de financiering (JW, WMO, WLz, ZvW, etc);
- Communicatie met financiers (gemeenten, zorgkantoren, zorgverzekeraars, collega instellingen en particulieren)

En dit alles binnen verschillende financieringen zoals zowel gecontracteerde (Zorg In Natura en/of Persoonlijk Gebonden Budget) als niet gecontracteerde zorg (Particulier bekostigd, ZZP inzet of door onderaannemers geleverde zorg).

Betaalbaarheid zorg met bas consultancy-1
Dynamische omgeving

Dit maakt zorgregistratie zo boeiend

Zorgregistratie is aan grote verandering onderhevig. De rol van de zorgregistreur is in de afgelopen jaren meer en meer verschoven. Niet meer declareren, maar controleren, terugkoppeling en adviseren op het gebied van zorg en financiële informatievoorzieningen. Er veranderd veel in de actuele wet- en regelgeving rondom de zorgprocessen. Dat maakt de zorgadministratie dan ook een zeer dynamische omgeving.

Bronregistratie

De tijdige, volledige en rechtmatige zorgregistratie die door behandelaar / verzorgende of begeleider wordt geleverd is essentieel voor de goede zorg in Nederland. Als consultant ondersteun je de professionals op dit gebied en adviseer je gevraagd en ongevraagd over verbeteringen (vereenvoudiging) van deze processen.

Interesse? Neem direct contact op

Afwisselend & leerzaam takenpakket

Dit ga jij doen binnen jouw functie

Als consultant zorgregistratie bekleed je de belangrijke functie om alles over de zorg inhoudelijk, en de financiële bedrijfsvoering op zo een efficiënt mogelijke manier te laten lopen, met zo min mogelijke administratieve last in het primaire proces (levering van zorg).

Jij kijkt hierbij naar 4 domeinen:

- Proces (snapt iedereen wat hij/zij moet doen, is dat duidelijk beschreven)?
- Software (ondersteund het elektronisch cliënten dossier (ECD) de processen gebruiksvriendelijk?
- Is er voldoende capaciteit en kwaliteit (kennis) binnen de zorgadministratie aanwezig?
- Is de financiële informatievoorziening betrouwbaar?

Beschik jij over voldoende kennis om een dergelijke rol aan te kunnen, of wil jij dit graag leren? Wil jij impact (gaan) maken op de financiële gezondheid en daarmee continuïteit van de zorgorganisatie, dan is dit dé plek waar je moet zijn!

Interim-finance-control-bij-BAS-Consultancy
Jouw-ontwikkeling-als-interim-bij-BAS-Consultancy
Trainingen, opleidingen en kennisnetwerk

Jouw route als consultant zorgregistratie

Je krijgt volop de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Ons aanbod van opleidingen is groot en bevat zowel vakinhoudelijke opleidingen als ook training en coaching op het gebied van soft skills. Wij brengen je op weg, maar jij zit aan het stuur. Jij kiest de studies die passen bij het carrièrepad wat jij wilt volgen. Vaardigheden als Lean, communiceren en organisatiesensitiviteit zijn ruim vertegenwoordigd. Uiteraard heb je een enthousiast team van specialisten om je heen. Dat is de kracht van onze club; je kunt altijd sparren en kennis en ervaringen delen. Wat je bestemming ook is, wij reizen met je mee. 

Nieuwsgierig?

Maak kennis met Nasneen

Ben je benieuwd wat BAS voor jou als interim adviseur zorgadministratie kan doen? Of wil je een beter beeld krijgen van de verschillende opdrachten en opdrachtgevers? Onze recruiter Nasneen ontmoet je graag! Hij is altijd op zoek naar ambitieuze professionals die vanuit bedrijfsvoering de zorg beter willen maken.

Ga jij als interim adviseur zorgadministratie voor groei en uitdaging en heb je een passie voor de zorg? Maak dan een afspraak met Nasneen en ontdek hoe jij impact maakt in de zorg door je rol als interim adviseur zorgadministratie.

Maak kennis met Nasneen
Voorlopige-aanslag-2020

Nasneen Khodabaks
Recruiter

+31 6 82 56 86 13
recruitment@basconsultancy.nl

 

 

image003 (1)
partnerships

Fizi

Fizi is dé beroepsvereniging voor zorgfinancials. Fizi ondersteunt haar leden in het uitbouwen van hun expertise en richt zich op de ontwikkeling en profilering van het vakgebied. Hiertoe biedt zij haar leden een platform voor kenniscirculatie en voor het leggen en onderhouden van onderlinge contacten. Met circa 900 leden zijn wij toonaangevend binnen de beroepsgroep.

Vanaf ons eerste Fizi Jaarevent in 2021 zijn wij gegrepen door de energie in de vereniging. Fizi brengt zorgfinancials samen die kennis en ervaringen uitwisselen om de zorg te verbeteren. Dit maakt de vereniging een logische keuze voor BAS Consultancy - Healthcare om te steunen en in te participeren