Sofian: "Nieuwe uitdagingen komen nu als finance consultant constant op mijn pad!"

09 maart 2021

Sofian Abali wilde na 4 jaar accounting graag eens aan de andere kant van de tafel zitten. Werken aan het eindproduct dus, in plaats van het eindproduct beoordelen. Daarnaast vindt hij het fijn om de vertaalslag te maken naar de business toe. Binnen het control-vak groeide hij snel door tot finance manager. Gedurende deze rol had hij ontzettend veel gedaan, zoals het begeleiden van overnames, herfinanciering van leningen en het aansturen van mensen. Door de bijdrage van het team en het management hebben zij veel processen kunnen opzetten die een deel van het werk overnamen, waardoor het voor Sofian geen uitdaging meer had.  

Waarom heb jij gekozen voor Interim & Detachering in plaats van werken voor één werkgever?

Na mijn periode als Manager Finance wilde ik een rol hebben waarin de nieuwe uitdagingen constant op je pad komen.  Als interimmer ga je een project aan, of het nou het vervangen is vanwege ziekte, zwangerschapsverlof of een project. Je blijft jezelf hierdoor steeds meer uitdagen en ontwikkelen. Gaandeweg ben ik er achter gekomen waar mijn kracht ligt, maar ook zeker wat mijn ontwikkelingspunten zijn. Hierdoor blijf ik mijzelf uitdagen tot het uiterste, wat ik nodig heb als persoon. Een concreet voorbeeld hiervan is dat ik mijn accounting & control kennis wil verbeteren. Dit zal ik doen door een vervolgopleiding te volgen, waardoor ik een betere gesprekspartner kan worden voor mijn toekomstige opdrachtgevers. 

Waarom heb jij voor BAS gekozen met jouw ruime interim ervaring?  

Ik heb voor BAS gekozen, omdat ik op zoek ben naar een lange termijn samenwerking. Zij kunnen mij verder helpen met mijn persoonlijke ontwikkeling. Zo blijf ik ook op mijzelf reflecteren om mijn vaardigheden te verbeteren. Een andere belangrijke reden is dat ik vanaf de eerste gesprekken een goed gevoel heb bij BAS. Een volwaardige gesprekspartner die open staat voor de wensen van een consultant. 

Wat maakt werken als interimmer leuk?

De diversiteit aan opdrachten, elke keer heb je weer te maken met andere mensen, culturen en uitdagingen op finance vlak. Zoals ik het zie; je draagt bij aan het behalen van de doelen van de organisatie waar je werkzaam voor bent. 

Hoe blijf jij jezelf ontwikkelen?

Door cursussen te volgen van Creating Insight. Daarnaast zoek ik soms ook de uitdaging in de opdracht. Als ik bepaalde zaken nog niet optimaal beheers, probeer ik juist een opdracht te vinden die mij daar in uitdaagt. Een voorbeeld is dat ik ervaring heb op accounting/financial controllers vlak, echter wil ik deze ervaring verder uitbreiden. Daarom heb ik mij opengesteld voor deze rol en kan ik binnenkort aan de slag als Financial Controller.  

Hoe houd jij binding met bedrijf als consultant en hoe bouw jij een band op met je BAS collega’s?

Dit is niet altijd makkelijk weet ik vanuit het vorige bureau waar ik werkzaam ben geweest. Wat ik wel goed vind is dat je bij BAS als medewerker gezien wordt, hoe gek dit ook klinkt. Een voorbeeld (wat nieuw voor mij is) is je eigen emailaccount. Hierdoor blijf je binding houden, door dagelijks toch even je mail te checken. Daarnaast probeer ik 1x per week wel vanuit kantoor te werken, zodat je de collega’s blijft spreken. 

Meld je hier aan!